Ouwe meuk – lijkt me leuk

Kortjakje is een leergierig meisje. En ook als je niet naar school gaat, kun je leren. Online!

Kerkshoppen

Afgelopen zondag ben ik weer aan het kerkshoppen geweest. Er staan heel wat goeie preken op YouTube zeg! Dit keer keek ik naar een preek (van een paar weken geleden) van Jurjen ten Brinke bij Mozaïek0318. Dat is je tijd waard.

Ouwe meuk – lijkt me leuk

Maar ik wil eigenlijk even iets anders met je delen. Ik overweeg me via de christengemeente in te schrijven voor het volgen van een online cursus bij het Evangelisch College. Heb jij dat ook gelezen, dat dit met heel veel korting kan? (Zie Coronavirus update 7 – zaterdag 16 mei 2020)

Het lijkt mij heel leuk om iets te leren over ‘de vroege kerk’. Hoe ging het er aan toe in de eerste eeuwen na Pinksteren? Paulus en enkele andere apostelen schreven een flink aantal brieven. Johannes schreef over de openbaringen die hij kreeg toen hij verbannen was op een eiland. En dan was de eerste eeuw na Christus bijna om. Hoe verging het de volgelingen van Jezus daarná? Wat deden ze, hoe dachten ze? Wat is er in die eerste eeuwen allemaal gebeurd? Misschien denk je: “Wat héb ik aan die ouwe meuk?” Maar mij lijkt het leuk. En leerzaam natuurlijk. Ik ben bijvoorbeeld benieuwd of die cursus ook helpt om een antwoord te krijgen op de vraag hoe het toch komt dat het christendom zo’n verdeeld rommeltje geworden is.

Power

Maar eerst wordt het nog zondag. Dat is morgen al! Dan móet je er echt bij zijn. Dan gaan de jongens en meisjes van Revelations los. Nou ja, dat is mij verteld … Je kunt dit al vanaf 10 uur ’s ochtends bekijken op www.youtube.com/user/RevelationsHveld en op het YouTube-kanaal van de christengemeente.