Hoe het begon

Na twee jaar intensieve voorbereiding kwam op zondagmorgen 7 november 1982 een enthousiaste groep mensen bij elkaar om voor het eerst samen een kerkdienst te houden. Voor die tijd kwam de groep al iedere week bij elkaar om Bijbelstudies te volgen. Die werden toen nog gegeven door mensen uit een andere christengemeente. Vanuit deze Bijbelstudiegroep ontstond een nieuwe gemeente.

Er werden 2 oudsten aangesteld die de leiding kregen over de nieuwe gemeente. Deze bestond toen uit ongeveer 20 volwassenen en evenzoveel kinderen.

Groei

Vanaf de oprichting is de gemeente steeds geleidelijk gegroeid. In het begin kwamen we samen in een ruimte aan de Rivierdijk, maar deze werd al snel te klein. Daarna verhuisden we naar de aula van een school. Toen de school afgebroken werd, moesten we op zoek naar een nieuwe ruimte. Vanaf die tijd kwamen we samen in de Gereformeerde Kerk aan de Stationsstraat.

Eigen gebouw

In juni 2005 hebben we als gemeente een oud schoolgebouw aan de Breedewaij gekocht. Vanaf 2007 werd er door de aannemer en vele gemeenteleden en vrijwilligers hard gewerkt om dit gebouw geschikt te maken voor samenkomsten. De twee zijvleugels werden gerenoveerd en daartussen werden een kerkzaal en ontvangstruimte gebouwd.

Op 30 augustus 2009 vond de eerste dienst plaats in ons eigen gebouw. Een feestelijk moment! De zondagse samenkomsten worden op dit moment door ongeveer 400 mensen bezocht. We zijn God dan ook dankbaar voor alles wat Hij heeft gegeven en nog steeds geeft.