Premarriage Course

Vijf avonden samen in gesprek over wat echt belangrijk is in jullie relatie.

De Premarriage Course kun je zien als een investering in je relatie. Als jullie gaan trouwen, is deze cursus een goede voorbereiding op jullie huwelijk dat hopelijk een leven lang mee zal gaan! Na de cursus heb je meer inzicht in jezelf, je partner en je relatie. Je bent op een leuke en creatieve manier een stap dichter naar elkaar toegegroeid. De Premarriage Course zet je aan het denken over wat echt belangrijk is in je relatie. Misschien wel prioriteit nummer 1 op je to do-list!

Onderwerpen
  • Communiceren (over effectief praten en effectief luisteren)
  • Toewijding (waarom zou je je aan elkaar verbinden, tijd doorbrengen met elkaar, verandering in loyaliteit)
  • Conflicten oplossen (omgaan met boosheid, verschillen accepteren, financiën, elkaar vergeven)
  • Liefde levendig houden (vriendschap ontwikkelen, elkaars behoeften ontdekken, seksualiteit)
  • Gedeelde doelen en waarden (tips om een gelijkwaardige relatie opbouwen)
Voor wie?

De Premarriage Course is bedoeld voor stellen die klaar zijn voor ’the next step’. Voor de serieus verliefden en/of verloofden dus! Ook stellen die kort geleden getrouwd zijn (tot ca. 1 jaar getrouwd) nodigen wij uit om mee te doen.

De cursus is uitgedacht door het Londense echtpaar Nicky en Sila Lee, zelf christen. Zij wilden dat hun kerk (Holy Trinity Brompton, Londen) op een eigentijdse, creatieve en open manier aandacht zou besteden aan het versterken van relaties. Zij ontwikkelden samen het materiaal voor de Marriage Course en de Premarriage Course. Dat de cursus uit een christelijke koker komt, betekent niet dat deze alleen voor christenen is bedoeld. Integendeel! De cursus behandelt relevante onderwerpen waar iedereen mee te maken krijgt. Het ‘christelijke’ aan de cursus is dat de basiswaarden van de cursus christelijk zijn, denk aan kiezen voor trouw, verbondenheid, eerlijk zijn, je naaste liefhebben als jezelf, etc.

Waarom zou je de cursus volgen?

Elke relatie is de investering waard! En investeren is en blijft nodig. Sterke huwelijken en relaties ontwikkelen zich namelijk niet automatisch. Daar moet je iets voor doen.

De cursus is een leuk uitje. Je leert nieuwe dingen over jezelf en over elkaar, waar je nog een leven lang iets aan kunt hebben. Je ontmoet bovendien stellen in dezelfde fase.

De Premarriage Course is niet te zwaar. De opdrachten zijn kort en leuk. Maar het is ook weer niet te licht. Het pakt essentiële onderwerpen aan en er wordt niet om spannende onderwerpen heen gedraaid. Het is de bedoeling dat je na een korte introductie van het onderwerp door één van ons, of door een videofragment, de thema’s verder bespreekt met je (aanstaande) partner, aan de hand van een boekje. Je hoeft dus niets van jezelf te delen met de rest van de groep, al mag dat natuurlijk wel als je dat wilt!

Als je wilt dat de Christengemeente een rol speelt bij je bruiloft, dan vinden we het belangrijk dat je deze cursus hebt gevolgd. Investeer niet alleen in de mooiste dag van je leven, maar ook in het huwelijk van je leven!

Meer informatie

Data: In het voorjaar van 2016 hebben we de cursus voor de tweede keer gehouden. Er is nog niet bekend wanneer we zullen starten met de volgende serie. Als je door ons op de hoogte gehouden wilt worden, of gewoon iets anders aan ons wilt vragen, stuur dan gerust een e-mail! Zie het adres hieronder.

Locatie: Gebouw van de Christengemeente, Breedewaij 1a, Hardinxveld-Giessendam

Kosten: Gratis.

Contact: Je kunt altijd een e-mail naar ons sturen om je op te geven of gewoon voor meer informatie. Mail naar pmc@christengemeente.nl.