Ik wankel – ik wandel – ik wacht

De tante van Kortjakje is een slimmerik, hoor. Elke zaterdagavond zit zij met haar laptopje gereed om nog een ‘ticket’ te bemachtigen voor de zondagse samenkomst. En … het lukt haar bijna altijd!

Haantje de voorste

Vroeger al, hoor ik in de familie, was tante een écht ‘haantje-de-voorste’. En nu merk ik het zelf ook. Bij de aankondiging van de eerste ‘intelligente lock-down’ had zij al voor een jaar aan wc-papier in huis. En als het om de kerkdiensten gaat, zit zij elke week gereed om op zaterdagavond een overgebleven zitplaats te reserveren. Zodoende is ze bijna elke dienst aanwezig.

Daarbij komt dat ze een ijzeren geheugen heeft. Zéker als het om Bijbelteksten gaat. Met hulp van tante kan ik nu dus al iets schrijven over de samenkomst van vanochtend, terwijl de beelden en het geluid daarvan nog moeten worden gepubliceerd.

Ik wankel – ik wandel – ik wacht

… zo luidt de titel van de preek. Als dat geen mooie alliteratie is! Maar ik wil u als lezer natuurlijk niet voor de voeten lopen. U moet gewoon zélf de samenkomst nog gaan zien. Ik beperk me daarom om de door tante genoemde Bijbelteksten door te geven (die kun je dan wat makkelijker opzoeken als je de preek gaat kijken).

Bijbelteksten, in volgorde zoals in de preek genoemd:

• Psalm 27
  • Psalm 107:27
  • Psalm 73:17
  • Lucas 10:39,42
  • Psalm 23:5a
  • Romeinen 15:13
  • Hebreeën 6:19
  • Romeinen 8:18
Wankelen

Misschien wankel jij ook wel eens een beetje. Zit het tegen? Heb je er de balen van? Ben je ergens bang voor? Ach, misschien valt het in jouw leventje wel mee. Of overschreeuw je jezelf; dat kan ook. However, hou de website van de christengemeente (of Mijn Christengemeente) in de gaten. En ruim wat tijd in om de preek en de zangdienst – bij elkaar nog geen uur – terug te zien.